maanantai 16. joulukuuta 2013

15. + 16. luukku Joululeffalemppareita

Luukku jäi eiliseltä kirjoittamatta, koska mulla oli siivouspäivä ja A:lla oli vieraita. Juoksentelin koko päivän ympäriinsä ja nukkumatti tuli vierailulle melko pian pysähtymisen jälkeen.

Tänään naputtelen teille muutaman jouluisen leffalempparin.

Ehdoton ykkönen on Love Actually (Rakkautta vain). Rakastan hömppäkomedioita ja tää on kyllä ehdottomasti paras. Meillä on jo monta vuotta ollut perinne isosiskon kanssa katsoa tää jossain vaiheessa ennen joulua. Tänä vuonna ei oo kyllä ehditty, kun oon ollut koko joulukuun ihan jossain muualla, kuin vaikkapa Tampereella. Ehkä me vielä ehditään. Leffan ideana on se, että koko ajan pyörii muutama eri tarina, jotka sitoutuvat toisiinsa jotenkin. Näyttelijäkaarti on mielettömän hyvä (Alan Rickman <3) ja brittihuumori on aika jees. Kukaan hahmoista ei ole tarpeeton. Ja tässä leffassa on mun suosikkikohtaus koskaan ikinä! Oon nyt hajonnut tuolle gifille about puoli tuntia putkeen.




The Holiday on toinen loistohömppä. Päänäyttelijänelikolle suoraan kirjoitettu leffa toimii aina. Juoni on tosi jees, Jack Black ja Jude Law tekevät loistavat roolit. Musa pitää ehdottomasti mainita, koska Zimmer.



Monet ovat sitä mieltä, että NBC on ehdottomasti halloweenleffa, mutta mulle se on kyllä joululeffa. Danny Elfmanin musat on parhautta ja Sally on ihana.


Lumiukko on ollut meillä aina jouluperinne. Aattoaamu menee hosuessa mitä sattuu, mutta Lumiukon jälkeen kaikki rauhoittuu. Mun pikkuinen pääni kärsi viime jouluna, kun jäi Lumiukko näkemättä. Tää lyhytelokuva on täydellinen esimerkki siitä, miten musiikilla kerrotaan tarinaa ja luodaan tunteita.
Turun Sokoksen jouluikkuna on tänän vuonna Lumiukko -ikkuna. Se on mahtava!

Nyt jatkan iltaani kaavametsästyksen parissa huomista joululahjatehdasta varten.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti